فواید مصرف گوشت بلدرچین


مصرف تخم بلدرچین بسیار پرطرفدار است و به خواص آن بسیار اشاره شده است ، اما آیا خوردن گوشت بلدرچین نیز برای سلامتی مفید است؟ آیا عوارض جانبی دارد؟ در این مقاله ، ما در مورد مواد مغذی و ارزش غذایی گوشت بلدرچین ، ویژگی های مصرف آن و همچنین عوارض جانبی آن صحبت کردیم. تا پایان این مقاله با ما باشید.

۱۱ فایده برای مصرف بلدرچین

بلدرچین پرنده ای کوچک مانند مرغ است. نام لاتین آن Cortunix است. بسیاری از مردم طعم گوشت این پرنده را دوست دارند و معتقدند که خواص زیادی دارد. اکنون که به دنبال فواید خوردن گوشت بلدرچین هستید ، بهتر است ابتدا با مواد مغذی آشنا شوید.
مواد مغذی زیادی در گوشت بلدرچین وجود دارد. آنها شامل پروتئین ، فسفات ، چربی ، کلسیم ، آهن و روی هستند. از جمله ویتامین های گوشت بلدرچین موارد زیر است:
انواع ویتامین های گروه (ریبوفلاوین ، تیامین ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، پیریدوکسین ، بیوتین ، اسید فولیک ، کوبالامین): این ویتامین ها می توانند باعث افزایش متابولیسم و ​​تقویت سیستم عصبی بدن شوند.
ویتامین D: این ویتامین باعث بهبود رشد استخوان و افزایش جذب عناصر مغذی درشت می شود. ویتامین D با تیامین و اسید اسکوربیک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته همانطور که کمبود این ویتامین برای بدن مضر است ، مصرف زیاد آن می تواند به بدن آسیب برساند.
ویتامین A: این ویتامین باعث تقویت استخوان ها و تقویت پوست سالم می شود.
ویتامین K: این ویتامین باعث افزایش متابولیسم سلول ، لخته شدن خون و جذب کلسیم می شود.

فواید مصرف گوشت بلدرچین

۱. درمان کم‌خونی
آهن موجود در گوشت بلدرچین کم خونی را درمان می‌کند. آهن، با نقش مؤثری که در تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون دارد، مشکل کم‌خونی بدن را برطرف می‌کند.
۲. تأمین انرژی موردنیاز بدن
گوشت بلدرچین حاوی ویتامین B2 است که کربوهیدرات را به قند تبدیل می‌کند. همان طور که می‌دانید، قند ماده انرژی‌زایی است که بدن به آن نیاز دارد.
۳. مراقبت از پوست
گوشت بلدرچین، علاوه‌ بر ویتامین‌های A و B، ویتامین E هم دارد. ویتامین E بلدرچین مانند ویتامین E موجود در سبزیجات و میوه‌ها مانع پیری پوست می‌شود و در عین حال، برای بازسازی و احیای پوست نیز مفید است.
۴. حفظ قدرت و استحکام استخوان‌ها
گوشت بلدرچین فسفر و کلسیم دارد. این ۲ ماده مغذی برای مراقبت از استخوان‌ها مفیدند؛ بنابراین با مصرف این گوشت می‌توانید از بیماری پوکی استخوانِ ناشی از نبود کلسیم و فسفات پیشگیری کنید.
۵. ترمیم بافت‌های بدن
یکی دیگر از فواید گوشت بلدرچین ترمیم بافت‌های صدمه‌دیده بدن است. پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین به ما در بازسازی و احیای برخی از بافت‌های بدن و سلول‌های ناخن‌ها، پوست و مو کمک می‌کند و تولید هورمون و آنزیم‌های بدنمان را افزایش می‌دهد.
۶. مراقبت از سلامت قلب
پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین موجب حفظ توازن کلسترول بد در بدن می‌شود. این موضوع در سلامت قلب مؤثر است.مصرف زیاد گوشت بلدرچین و مضرات آن
اگرچه گوشت بلدرچین خواص بسیاری دارد، مصرف بی‌اندازه آن سلامتمان را به خطر می‌اندازد. از برخی از خطرات مصرف زیاد گوشت بلدرچین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آلزایمر؛
صدمه به کلیه؛
تولید سنگ کلیه؛
افت فشار خون؛
افزایش کلسترول بد خون؛
انسداد در جذب مواد مغذی؛
اختلال در سیستم سوخت‌وساز بدن؛
افزایش پروتئین اووموکوئید (Ovomucoid) (این پروتئین حساسیت‌زاست)؛
درماتومیوزیت (التهاب در بافت‌های همبند، همراه با تغییرات تخریبی در عضلات و پوست).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده همه محصولات