با گوشت چرخکرده چه غذاهایی میشه درست کرد؟


غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ ‌کرده :

گوشت چرخ‌ کرده یکی از مواد غذایی پرکاربرد و خوشمزه در پخت غذاهای لذیذ و خوشمزه است که برای درست ‌کردن غذاهای زیادی از آن کمک می ‌گیرند. گوشت چرخ‌ کرده از چرخ کردن گوشت گاو و گوساله و یا مخلوط هر دو باهم درست می ‌شود.

این نوع گوشت در تهیه غذاهای بسیاری کاربرد دارد و اکثر افراد علاقه ‌مند به غذاهای آمیخته با آن هستند. غذاهای زیادی مانند کباب، خورش، دلمه، کوفته، لازانیا، پاستا صدفی، فلفل‌ دلمه‌ای شکم پر، همبرگر خانگی و … با استفاده از گوشت چرخ‌ کرده درست می ‌شود.

در ادامه قصد داریم غذاهای لذیذی که به گوشت چرخ کرده نیاز دارند را به شما معرفی کنیم. در صورتی که به آشپزی و درست کردن غذاهای متنوع و خوشمزه علاقه دارید تا انتهای مقاله با ما باشید.

گوشت چرخ ‌کرده نسبت به گوشت درسته مدت زمان کمتری را برای پخت نیاز دارد و از طرفی با داشتن ویتامین‌های غنی، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی مورد استفاده تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است.

در زمان‌ هایی که عجله دارید و یا مهمان دارید اما نمی ‌دانید چه غذایی را تهیه کنید، غذاهای پیشنهادی که در ادامه برای شما می ‌آوریم می ‌تواند مناسب باشد. با ما باشید تا سفری به دنیای غذاهایی با گوشت چرخ ‌کرده بزنیم.

لازانیا :

لازانیا یکی از غذاهایی است که مهمترین مواد تشکیل دهنده آن گوشت چرخ کرده است و در کنار آن می بایست از گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای، پنیر پیتزا و قارچ نیز استفاده کنید.

لازانیا یک نوع ماکارانی خیلی پهن است که احتمالا از قدیمی ترین ماکارانی ها محسوب می شود. جالب است بدانید اولین بار توسط ایتالیا درست شد، درست در زمانی که گوجه فرنگی را نمی شناختند.

با استفاده از گوشت چرخ کرده، سس گوجه فرنگی، قارچ و ادویه های متنوع، سسی لذیذ تهیه می شود. که به صورت لایه لایه به همراه پنیر بر روی ورقه های لازنیا قرار می گیرد. در نهایت لازانیای آماده شده را داخل فر گذاشته تا روی آن طلایی شود.

پاستای صدفی با گوشت چرخ‌ کرده :

این غذا با غلظت نشاسته‌ ای همراه است و برای افرادی مناسب است که ترکیب ماکارونی و گوشت چرخ ‌کرده را دوست دارند. این غذا علاوه بر گوشت چرخ‌ کرده و پاستای صدفی به گوجه‌ فرنگی، گوشت، خامه، پنیر چدار نیاز دارد. نشاسته ایجاد شده که حاصل ماکارونی و حرارت است غذا را به شدت لذیذ می ‌کند. از این غذای لذیذ می توانید برای انواع میهمانی ها استفاده کنید.

کباب تابه‌ ای :

کباب تابه ای یکی از غذاهای بسیار راحت با استفاده از گوشت چرخ‌ کرده کباب تابه ‌ای است که به مدت زمان کمی برای پخت نیاز دارد. این غذا به علت داشتن طعمی لذیذ و مدت زمان کوتاه طبخ آن،در خانواده های ایرانی بسیار محبوب است.

مواد غذایی دیگری که به جز گوشت چرخ‌ کرده در این غذا لازم است شامل پیاز رنده شده، ادویه و در صورت دلخواه کره و پوره گوجه ‌فرنگی است. کباب تابه ‌ای از جمله غذاهایی است که از گذشته در سفره ایرانی‌ها وجود داشته و اکثر با آن آشنایی دارند. در صورتی که می ‌خواهید کباب تابه ‌ای شما لذیذ تر و خوشمزه ‌تر شود از سماق و گلپر نیز استفاده کنید.

فلفل دلمه‌ای شکم پر :

فلفل ‌دلمه‌ای پرشده از گوشت چرخ ‌کرده و پنیر چدار از جمله غذای مدرن و جدید است. این غذا برای افرادی که طرفدار طعم‌ های جدید هستند بسیار مناسب است. در ضمن در صورتی که علاقه‌ مندید غذای شما دیزاین متفاوتی داشته باشد می ‌توانید به فلفل دلمه‌ های خود طرح دلخواه را بدهید، به طور مثال برخی از افراد قبل از ریختن مواد در داخل آن طرح‌های هالوینی را بر روی آن پیاده می‌کنند.

البته به سلیقه خود می ‌توانید مواد داخلی فلفل دلمه را کم و زیاد کنید و یا ترکیبات دیگر در پر کردن آن استفاده کنید. استفاده از فلفل دلمه ای های رنگی می تواند شادابی خاصی به سفره شما دهد.

همبرگر خانگی :

همبرگر جز غذاهای فست ‌فودی است که طرفداران فوق‌ العاده زیادی دارد. برای اینکه این غذا را از بیرون ‌بر و رستوران‌ها سفارش ندهید باید خود دست به کار شوید. مطمئن باشید در صورتی که اصولی آن را تهیه کنید مزه بهتری نسبت به همبرگرهای بیرون خواهد داشت. اگر می ‌خواهید همبرگر متفاوتی را درست کنید از سس‌های متفاوت در تهیه آن استفاده کنید.

توپک گوشت گوسفند :

شاید بسیاری از افراد این غذا را با نام گوشت قل‌ قلی به یاد آوردند. در زمان ‌هایی که تنها گوشت چرخ ‌کرده در منزل دارید و به دنبال غذای راحت هستید توپک گوشت گوسفند مناسب ‌ترین انتخاب است. این توپک ها را از گوشت چرخ‌ کرده، پیاز، سیر، سبزی، ادویه درست شده است. در صورت علاقه می ‌توانید برنج هم در کنار آن سرو کنید و یا از گوجه ‌فرنگی‌های سرخ شده استفاده کنید.

کدو سبز و بادمجان شکم ‌پر :

با گوشت چرخ ‌کرده می ‌توان خلاقیت‌های مختلفی را پیاده کرد که یکی از آن ها کدوسبز و بادمجان شکم‌ پر است که طعمی بی نظیر دارد. بعد از سرخ کردن و پختن گوشت چرخ ‌کرده آن را در میان کدو سبز و بادمجان قرار دهید و در نهایت آن ‌ها را در فر بگذارید. به همین راحتی می‌ توانید غذایی شگفت‌ انگیز با طعمی جدید خلق کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده همه محصولات